Tuesday, June 21, 2011

Proton Persona Elegance Mempersonakan




Pertama kali melihat Proton Persona, memang tidak terbayang langsung hendak memilikinya.... Tetapi bila tengok Proton Persona baru yang tampil bercirikan Elegance (PE) membuatkan diri tidak sabar untuk memilikinya..

Pejam celik pejam celik, akhirnya saya buat keputusan untuk membeli kereta Proton Persona Elegance ini. Sebelum menempah saya terlebih dahulu menservay kereta model ni di bandar.. Putar punya putar akhirnya saya membuat keputusan untuk memilih Proton Persona Elegance warna Tranquilty Black. Nampak cantik dan bergaya.

Memang best sangat memandu kereta Proton Persona Elegance ini. Rasa cepat jer kereta ni memecut dan yang paling best senyap jer. Bila da senyap memang xperasan kereta da memecut laju (kena la control). Fuhh.. memang berbaloi bila memilikinya.

Bila da ada kereta ni, mula la rasa nak tambah aksesori dan buat sedikit modifikasi. Tahu ker apa aksesori dan modifikasi yang biasa ditambah pada kereta proton persona elegance ini? Nak tahu? dibawah merupakan contoh aksesori dan modifikasi tambahan yang kerap dilakukan.

Dashboard Cover

Tinted Kereta

Strut Bar
Reduce body roll up to 40%, Improve your car handaling and stability, Reduce chasis flex and noise, Improve bracking performance and Improve safety and comfort.

Electroluminescent (EL Wire Light)
Street Glow (Lebih cantik dari LED)

Projector Starline Head Lamp
Eagle Eyes Untuk Persona
Max Fuel Controller
Alat penjimatan minyak dan stabilizer. Memang beri kesan positif.

Sport Rim

Spoiler

Proton Persona Elegance Bodykit

Exss Work Exhaust System
Guna extractor 4-1, 2 muffler tengah, 1 muffler belakang dan tail pipe. Kereta jadi lebih power, jimat minyak dan boleh pi 200km/j keatas jika berani..hehehe..Nak tahu lebih lanjut tanya la kat exss work.

Ni pula salah sebuah kereta Proton Persona Elegance yang join AutoShow.Menawan...

Atau anda boleh juga buat perubahan pada kereta anda mengikut daya imaginasi anda seperti gambar dibawah. Bumper kereta ni di inspirasikan daripada bumper kereta VW scirocco manakala lampunya daripada audi r8.

Sebenarnya banyak lagi yang boleh dibuat dengan kereta Proton Persona Elegance ni sama ada untuk mencantikkan, menjimatkan penggunaan minyak ataupun menambahkan prestasi engine. Apa-apa pun, pastikan jangan bawa kereta secara merbahaya. Ingat orang yang tersayang k..



8 comments:

Joi said...

Salam sy tau ni post lame.. tapi mana nak cari street glow tuh kat malaysia eh?

ScriBe said...

Street Glow tu boleh beli secara online kat Mudah.my ...

Anonymous said...

best la gambaq last tu.. leh buat cam tu ka?

Anonymous said...

aah...yang gmbr terakhir tu ada kemungkinan leh buat ker??please komen.nk modifield kete aq

Unknown said...

so cantik lah bro continue make up your car

Unknown said...

bro jgn lps kan

Anonymous said...

pic yg last i tpikat dah..

Anonymous said...

Yang depan mcm tu boleh buat, tp kena tukar bumper, bonet n tepi..kalau saya, pentingkan bahagian performance mcm brek, strut bar n tayar..baru slow2 buat body

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger